2012. május 12., szombat

12 május 12

A tegnapi fárasztó nap után nem keltünk korán. Azt terveztük hogy körbe motorozzuk Six Fours les Plages környékét és keresünk valami strandot magunknak ahova kifeküdhetünk. Már reggel nagyon erős szélre ébredtünk és ez sajnos egész nap kitartott. Először a félsziget déli csücskét néztük meg, már itthon kifigyeltem ezt a környéket google earth-n és jó kis napkeltés- naplementés helyeket láttam a térképen. Először Le Brusc tengerparti kikötőjében álltunk meg ahol ez a néhány álmos kora délelőtti kép készült.






Le Brusc-ot elhagyva rövid motor úttal elértük a Prequ'ile du Gaou-t ami egy szigeten kialakított védett park hatalmas sziklákkal és gyönyörű kilátással a Földközi-tengerre. Körbe sétáltuk a nem túl nagy szigetet, de már itt is nagyon melegünk volt. Kinéztem néhány helyet holnap reggelre illetve naplementére, a kemény fényű napközbeni órákat általában terepszemlére szoktam használni, ilyenkor nem könnyű szép tájképet készíteni. Ideje volt már csobbanni egyet így megindultunk a félsziget másik oldala felé, ahol egy másik szintén előre kinézett uticél várt.






Saint- Mandriner-sur-Mer egy kisebb félsziget a nagy félszigeten a keleti oldalon. Egy keskeny homokcsík köti össze a szárazfölddel, ahol egy hosszú homokos strand terül el. Látszólag a helyiek között is nagyon népszerű mert a szeles idő ellenére eléggé sokan volt és fürödtek a még eléggé hideg vízben. Dina is bátor volt, én inkább csak a parton szitkozódtam ,mert telefújta az arcomat a szél homokkal:-)



A part másik oldalán egy fotós célpont feküdt, ezt is a neten néztem ki magamnak. Sajnos teljesen megközelíthetetlen volt így csak a partról nézhettem körbe ebben a kikötőben. Egy rakás cölöpökön álló halászház és osztriga tenyésztő telep van itt, de mivel az öböl közepén vannak, hajókkal körbevéve, még a partról sem nyújtanak megfelelő látványt. Pedig jó képeket lehetett volna csinálni itt mondjuk miután bekommandóztam volna az egyik cölöpházra.



Lassan lebukóban volt a nap és mi szerettünk volna hazaérni még naplemente előtt, vissza akartam menni Le Brusc kikötőjébe alacsonyabb napállásnál csinálni pár tájképet. Elég mozgalmas napunk volt és még közel sem volt vége mikor néhány kanyar után észrevettem ezt a kis teret, ahol helyi idősek és néhány fiatalabb férfi petanque-t játszottak. Mielőtt elindultunk Francia országba eszemben volt már hogy jó lenne csinálni néhány képet hasonló élethelyzetben, de ilyen szíves fogadtatásra nem gondoltam. Bár angolul itt sem értettünk szót, ismerték hazánkat, rögtön jött Puskás is:-) Jópofák voltak ahogy öregesen elütötték itt a szombat délutánt és remek fotó témának bizonyultak:-)





Elköszöntünk az öregektől és gyorsan visszarobogtunk a szállodába, de előtte még bevásároltunk kicsit egy szupermarketben. Mi más kerülhetett volna a kosárba, mint egy finom francia bor és egy kis camembert. Az őrült fotósok még ebből is témát kerítenek:-)




A hotelszobánk ablakából láttuk meg hogy köszönhetően az egész napos erős szélnek az aranylóan csillogó partot szörfösök lepték el. Ez a téma nálam mindig kihagyhatatlan és a szerencse ismét kegyes volt hozzám. Talán már ezekért a képekért érdemes volt elutazni ide, teljesen át tudtam magam adni a fotózásnak, csodálatos és nagyon mozgalmas pillanatok voltak ezek, rég éreztem ilyet:-)







Aztán mikor már majdnem teljesen lebukott a nap felpattantunk a mocira hogy visszamenjünk La Brusc hangulatos kis kikötőjébe és itt koronázzuk meg ezt a gyönyörű napot. Az szörfös fotózás után kellemes levezetés volt ez a kb egy óra a a parton és csodálatos befejezése ennek a mozgalmas napnak.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése