2009. november 10., kedd

09 november 10

Mint fénykoromban a nappal keltem a második napon.Nagy hévvel indultam neki a fotózásnak hajnalok hajnalán,felpakoltam a kb 10 kilós fotós cuccot és nekivágtam a közeli domboldalnak amit már ismertem jól régről.Gyorsan mozogtak a felhők és mivel az állványt is megsétáltattam hosszú záridőkkel próbálkoztam elsőre.




Szerencsém velem volt,mivel ráakadtam erre a román juhászra fent,aki itt legelteti a birkáit egy úgymond kis "szolgával" és 2 elég heves kutyával.Azonnal hozzájuk csapódtam.Bár sokat nem tudtunk kommunikálni,kicsit tudott magyarul és meg spanyolul,szót értettünk valahogy és elkezdtem követni őket a szemközti legelőre.Patakokon,sáros utcákon vágtunk át,közben folyamatosan kattogott a gép,igazi finom kis riport helyzet volt,bár nem tudatos sorozatra mentem,csak lőttem arra ami megtetszett.





Közben telével pásztáztam a környezet részleteit,a szép ködös őszi tájat.Kicsit több színre számítottam novemberben,de már a vonaton szembesülnöm kellett vele hogy már csak a tűlevelűek nem csupaszak.Furcsa mód fekete fehér kidolgozáshoz és négyzetes vágáshoz nyúltam,pedig ritkán teszek ilyet tájkép esetén.




Közben a mezőn folyt a munka,a kutyák terelték a nyájat és a két juhász pedig kísérte a birkákat.Mindig megfog e ősi mesterség hangulata,sok hasonló témát fotóztam már,és hát tudom hogy mások is....



A nap poénja hogy 2 korábbi képem remake-jét is sikerült elkészítenem ezen a reggelen:-)



Reggel a Hargitán 2009-Pásztorfiú 2009

:-)

Este visszatértünk Dinával naplementére lődözni kicsit és jobban szemügyre venni a juhász kunyhóját.A felhők ismét mozogtak és egészen véletlen állvány is volt nálam:-)



A Pentacon-nal is lődöztem párat,csak egyet sajnálok hogy a portrét amit az olajlámpa fényénél csináltam nem lőttem meg középformátumra is 400as ff filmre,hátpedig állvány is volt nálam,ugye....



Témákban bővelkedett ez a nap,már sötét volt,későnek tűnt,de az óra még csak 6-ot mutatott.Egy nagyon kedves kis történet egy hétköznapi epizódját nézhettem meg és fotózhattam.Történt egyszer hogy a faluban igény lett egy fúvós zenekarra,gondoltak egyet a helyiek és elhatározták hogy miért ne lehetnének ők azok:-)Ez még akkor történt mikor először itt jártam,azóta mindenki hangszert vett,tanárt fogadtak és megtanultak együtt zenélni.Azóta számos fellépésük volt a helyi eseményeken,szombaton a misén zenélnek,mivel a pap rájött hogy így több embert tud becsábítani a templomba:-)Vasárnap pedig zenés ébresztőt fújnak,búcsú lesz a faluban,erről sajnos le is maradunk majd.Furcsa volt egy ilyen szűk helyen ekkora hangzavarban fotózni,nagylátón és fix 50-en kívül nem is jöhetett szóba más.Közép formátumra is halszemmel és alapobival fotóztam,elég kevés fény volt,hangerő annál nagyobb:-)Mellesleg nem semmi amit ezek a nulla zenei múltal rendelkező emberek összehoztak egy év alatt,minden hangból kihallatszik hogy szívvel csinálják,élvezik a zenélést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése